fredag 10. oktober 2008

Baking


Endelig fikk jeg tid til å bake brød igjen! Å så herlig det var å stå med deigen i hendene! Denne gangen heva det helt sinnsykt mye, kunne sikkert lagd 5 brød av en deig til 3. Hadde ikke nok brødformer, så jeg måtte ty til en ildfast form jeg hadde i skapet. Funka fint det, men vet ikke helt hvordan jeg skal få skjært det opp i brødskiver. Denne oppskriften funker hver gang. Og det blir skikkelig gode og grove brød! NAM!

ps: hvis du har lyst på oppskriften er det bare å spørre :o)
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Bente sa...

Namnam, de så gode ut! :D Ja, en dag spør jeg deg sikkert om oppskriften, men jeg får de nok ikke så fine uansett :P Jeg dreper alt som finnes av gjæringsmidler, så.. Men jeg baka kake i går da, gulrotkake :) Det var også nam ;) Når ser jeg deg neste gang? Du er jo så mye borte :(

Bente sa...

Forresten får jeg klump i magen av dagens dikt. Godt skrevet, elsker sånn type en-setningsdikt.. ;) Du er flink!

Anonym sa...

åh. nå fikk jeg lyst til å bake brød. :D

oppskrift, ja takk. :D

Mette sa...

Bente. Kanskje du burde være med meg når jeg baker brød en dag, så kanskje vi kan få det til sammen. Så skal jeg vise deg hvordan man unngår å drepe gjæren... Eller så kan du bake gulerotkake (NAM) og jeg bake brød, så kan vi dele etterpå :o)

Koselig at du liker diktet :o) Takk!