torsdag 11. mars 2010

Vær ikke bekymret!

Her om dagen satt jeg hjemme og fant ut at jeg ikke hadde noe middag.
Så fikk jeg en melding fra svigerinna mi som spurte om jeg hadde lyst til å komme på middag der den kvelden. Ja takk.

Så fikk jeg besøk som varte fram til jeg skulle dra for å rekke middagen. Før jeg dro fant jeg ut at jeg verken hadde brød eller knekkebrød i fryser eller skap. Det ville si at jeg ikke hadde noe jeg kunne spise til frokost, og heller ikke noe jeg kunne ha til lunsj. Og jeg rakk jo ikke å dra innom butikken. Kjipt.

Jeg kommer fram til svigerinna mi, spiser deilig middag og koser meg. Etter middagen kommer hun med en pose hun ville jeg skulle ha. I den lå det:
- En konfekt
- En juice
- Og ett brød

Et helt vanlig butikkbrød! Akkurat det jeg trengte + litt mer!
Jeg hadde ikke sagt noe til henne om at jeg trengte brød. Hun hadde bare vært på butikken og tenkt "Mette trenger et brød".
Jeg hadde ikke sagt noe til Gud heller om at jeg trengte et brød, men Han så det likevel.
Og jeg fikk til og med mer enn jeg trengte!

Matt 6,25-33

Vær ikke bekymret for mat og drikke som dere må ha for å leve, og heller ikke for klærne som kroppen trenger. Er ikke livet mer enn maten og kroppen mer enn klærne? Se på fuglene under himmelen! De sår ikke, de høster ikke og samler ikke i hus, men den Far dere har i himmelen, gir dem føde likevel. Er ikke dere mer verd enn de? Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? Og hvorfor er dere bekymret for klærne? Se på liljene på marken, hvordan de vokser! De arbeider ikke og spinner ikke, men jeg sier dere: Selv ikke Salomo i all sin prakt var kledd som en av dem. Når Gud kler gresset på marken så fint, det som står der i dag og kastes i ovnen i morgen, hvor mye mer skal han ikke da kle dere? Så lite tro dere har! Vær altså ikke bekymret og si: Hva skal vi spise? eller: Hva skal vi drikke? eller: Hva skal vi kle oss med? Alt dette er hedningene opptatt av; men den Far dere har i himmelen, vet at dere trenger alt dette. Søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg.


Soundtrack:

Enter The Worship Circle – Can't Thank You Enough

Oslo Kristne Senter – Beundring


5 kommentarer:

Pocahontas sa...

Kult

Maria og Erlend sa...

Kjempebra Mette!

Bente sa...

Du vet at du gjorde omtrent det samme for meg på søndag? :)

Mette sa...

Ja, det er herlig!

Bente: Gjorde jeg det? Med billettene eller? :o) Så bra da i så fall!

Ingrid Aukan sa...

FLOTT.