onsdag 9. november 2011

Andre og tredje dag i uke 2

Tirsdagen før lunsj hadde vi teori om sårbehandling. Etter lunsj hadde vi enkeltmannsprøver. Vi gikk da én og én gjennom tre poster der vi ble vurdert av en instruktør; start og bruk av motorbrannpumpe, hjerte og lungeredning og pasientundersøkelse og behandling. Det var flere som var fryktelig nervøse for disse prøvene, men pga litt lav motivasjon tok jeg det ikke så alvorlig og ble derfor heller ikke nervøs. Og jeg sto faktisk på alt.

I det siste har jeg hatt veldig synkende motivasjon i forhold til å være her. Ikke at jeg har noe valg.., men jeg har tenkt veldig mye på alle andre ting jeg heller skulle ønske at jeg kunne få gjort, den tiden jeg må bruke her. Jeg har i grunnen følt meg litt fjern. Håper det går over og at jeg på et underfullt vis blir meget interessert i førstehjelp og brannslanger...

På kvelden ble jeg med bussen til Gjøvik for å dra på kino. Vi var 4 jenter som hadde bestemt oss for å se Tintin i 3D. Det var en artig film. Anbefales!

Onsdag hadde vi om stress og krisehåndtering. Veldig interessant, men følelsesmessig tungt tema. Var nok ikke alene om å føle meg litt tom etter den økten. Etter lunsj starta vi inne med litt teori om leiteaksjoner, eller såkalt 'ettersøk'. Dette måtte jo øves på i praksis, så vi måtte ut og gå i 2'C og tåke. De siste dagene har det forresten vært fryktelig tett tåke her... Onsdagen så jeg ikke nabobygningen en eneste gang i løpet av dagen, fordi tåka lå så tett. Blir litt vel klaustrofobisk for min del... Ettersøket gikk bra tiltross for tåke. Vi fant faktisk bindersen som instruktøren hadde lagt ut på området før vi kom.



Ingen kommentarer: