mandag 12. mai 2008

Ny-gammel sofa

Jeg (og Hans da forsåvidt) har kjøpt sofa til den nye leiligheten! Jeg fant den på finn.no og heiv meg over den. Det er en 2 år gammel hjørnesofa fra Bohus, som skulle selges for halv pris pga flytting. Jeg fikk tak i snille Vegar som hadde lyst til å hjelpe meg med å få kjørt henger fra Lademoen til den nye leiligheten på Bromstad. Vi leide en henger og tok med oss sofaen. Selvfølgelig bodde hun som skulle selge den i 4. etg, så Vegar og jeg(!) bar hjørnesofaen ned i 3 deler +puter. Så lasta vi alt inn i hengeren og kjørte avgårde. Vi hadde leid en åpen henger, fordi det var den eneste som var igjen på bensinstasjonen. Da vi hadde kjørt et lite stykke på Innherredsveien (midt i rushen) sier plutselig Vegar: "DER FØYK DEN EINE PUTA! DU MÅ SPRINGE UT OG HENTE DEN!" Oisann. Der lå den ene sofaputa midt i veien og bilene prøvde så godt de kunne å ikke kjøre over den. Vegar kjørte fort inn til sida og jeg løp ut og tilbake til der puta lå. Jeg måtte vente til alle bilene og bussene hadde kjørt forbi puta og til det ble rødt lys for bilene litt lenger nede i veien, før jeg kunne løpe ut, snappe med meg den nå litt mer skitne puta, og løpe tilbake til Vegar. Jammen godt at Vegar så at den forsvant! Tenk å komme fram til leiligheten og bare: "Oi, her mangler det visst en pute..?"

Vi fikk løfta og bært hele sofaen og alle putene trygt ned i sokkelen. Og jeg trenger vel nesten ikke å si at jeg var nokså sliten etterpå...

Takk Vegar! :o) Si fra når behovet for boller melder seg!

1 kommentar:

Bente sa...

Den var kjempefin, et kupp! :D Bra at det gikk bra med puta som tok seg en svipptur.. :)