torsdag 13. mars 2008

Adressert opplysningsmateriale

Jess da. Du leste riktig. Sivilforsaret.
Jeg hentet posten i går og ante fred og ingen fare da jeg oppdaget en diger konvolutt fra Sivilforsvaret innimellom all den vanlige posten. Jeg hadde da vel ikke bestilt opplysningmateriale fra Sivilforsvaret? Har jo knapt hørt om det... Jeg åpnet konvolutten og inni lå det to opplysningskataloger men også et brev.

_____________________________________
Varsel om pålegg av tjenesteplikt i Sivilforsvaret
Sivilforsvaret er en statlig forsterkningsressurs som bistår nød- og redningsetatene ved større ulykker og hendelser. Sivilforsvaret rekrutterer kvinner og menn fra hele landet. Dette sikrer lokalkunnskap for best mulig bistand til redningstjenesten og kommunenene i deres løpende beredskapsarbeid.

Etter Lov om Sivilforsvaret av 17. juni 1953 § 23 kan alle kvinner og menn som oppholder seg i landet pålegges tjenesteplikt i Sivilforsvaret. På grunnlag av dette mottar du nå et varsel om pålegg av tjenesteplikt i Sivilforsvaret. (...)
______________________________________

Så da... Ja, det ser ut som om jeg kanskje må tjene landet mitt litt etterhvert.

(logoen til Sivilforsvaret er lånt fra Sivilforsvaret.no)

8 kommentarer:

Mrs. Bårdsen sa...

hehehe ser for meg Mette i uniform for å tjene landet sitt.
eg ler!
you go, girl!

Bente sa...

thihi!

håpe ikke æ får nå sånn beskjed, det orke æ ikke altså...

Anonym sa...

hæ? må du i millitere?

Pocahontas sa...

hohohohohoho!! Ai ai! Den kom nok overraskende på ja! Det kan jo bli spennende! Utrolig festlig da?!!?? Blir spennende å høre fortsettelsen!

Marita Fahre sa...

Hmm.... Denne feminiseringen av landet har gått for langt. Teit at de nå begynner å tvinge jenter inn i millitæret. Det får de ikke med meg på!!! :oP

Anonym sa...

sivilforsvaret har ingenting med militæret å gjøre... de går rundt og rydder opp olje etter forlis og er med å lete etter savnede personer og den slags tror jeg...
men jeg trodde det var frivillig... forresten får du sikkert førstehjelpskurs og greier, og det er jo alltid nyttig!

Anonym sa...

Synes det høres fint ut, jeg. Det er jo bra å hjelpe til i krisesituasjoner.

Admin sa...

LETT som du slipper! bare si at du skal gifte deg med brodern min og da sier de, vøtt, "ja han lars tørr vi ikke messe med, da taper vi!! Best at vi ikke innkaller Mette!!"

Haha neida jæi bare køddær!

forresten enig med Marita! Men må jo ærlig innrømme jeg ser for meg Mette som skarpskytter på viktig oppdrag eller noe sånt... ;D