søndag 6. april 2008

Frekvens-konsert

Frekvens Ungdomskor har vært på turné i helga. På lørdag hadde vi konsert i Levanger Menighetshus, og søndag (i dag) hadde vi konsert i Betania i Trondheim. Det har vært helt herlig! Alt har gått så bra og Gud har virkelig vært med oss på hele turen og gjennom begge konsertene! Fantastisk å få ære Gud med sang!

På konsertene sang jeg solo på en sang, leste litt fra bibelen og leste ett av diktene mine. Det jeg var mest nervøs for var faktisk å lese diktet mitt, for det er akkurat som å åpne opp hjertet sitt på vidt gap for folk man kanskje ikke kjenner...

Jeg håper virkelig alle som kom på konserten fikk en god opplevelse og et glimt av Jesus!

Jeg kan jo legge ved diktet som jeg leste, for de som ikke har lest eller hørt det før:

Alt

Det er det jeg har
Så lenge jeg ikke slipper taket
Så lenge hjertet vil
Det eneste jeg trenger er
Alt
Lenge prøvde jeg forgjeves
Ville samle egne skatter
Ville følge mitt eget kart
For å finne
Alt
I mørket lette jeg
Uten lys
Uten liv
Og jeg tapte
Alt
Nå har håpet grepet tak i meg
Jeg ser min egenkjærlighet
Jeg ser min selvdestruktivitet
Men jeg ser
Deg
Du er lys for min fot
Hjertet mitt gleder seg
Hjertet mitt renses
For Du, Jesus, er mitt
Alt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Er det du som har skrevet det diktet?

Det var skikkelig fint :)

(Og jeg ekke så veldig glad i dikt egentlig...men det der synes jeg faktisk var skikkelig fint :D)

Mette sa...

Ja det er meg ja :o)
Tusen takk! Så bra at du likte det!

Anonym sa...

Kjekt å høra at dåkk har hatt ein bra tur i helgå!
Gud e så fantastisk - Han e allti trofast, uansett kor møje me svikte. Tenk, for ein mektig Gud me har!
Og Mette, du e utrulig flink te å skriva dikt! Har lest på diktå dine innpå her, eg e skikkelig imponert!!:)

Marita Fahre sa...

Nydelig dikt Mette, og så glad for å høre at turneen har vært bra og at du trives. Savner å kunne lovsynge Gud med andre, det er virkelig en stor gave. :o)