mandag 28. april 2008

Ny leilighet!

Hans og jeg har fått oss leilighet! Endelig! Jeg tar det hele fra begynnelsen:

Den dagen vi satt på toget ned til Oslo forrige uke, hadde vi hatt annonsen i Adressa for andre gang. Det var bare to personer som hadde ringt og ingen av de leilighetene virket særlig relevante og klokken begynte å nærme seg 19... Jeg satt og ba litt inni meg om at Gud måtte få noen til å se i avisen og dumpe over annonsen vår, ringe meg og gi oss et godt tilbud på en leilighet Gud ville at vi skulle ha. Ikke lenge etter ringte det en mann og sa at han tilfeldigvis hadde sett annonsen vår og han lurte på om den leiligheten han hadde kanskje kunne være av interesse for oss. Han hadde egentlig ikke tenkt til å se etter nye leietakere før i midten av mai, men han hadde nå sett annonsen vår og funnet ut at han ville ringe. Jeg spurte ut om alt mulig og fant ut at den virket grei, bortsett fra at den kanskje var bittelitt for dyr for oss. Den ligger på Bromstad som er i nærheten av Plantasjen, perfekt avstand til både Hans' og min skole. Vi avtalte å komme og se på den på søndagen etter at vi hadde kommet tilbake fra Oslo.

På visningen så vi oss rundt og fant ut at leiligheten var kjempestor - ca 75 kvm. Ikke nytt kjøkken, men stort og fint og badet var heller ikke nytt, men det skulle visst shines opp litt i løpet av mai, med bl.a. nytt dusjkabinett. Han pleide visst også å gå over alle veggene og sparkle igjen skruehull og male over på nytt mellom hver gang han leide ut, så det skulle han gjøre! Det var en lys og fin sokkel som lå usjenert til og hele leiligheten er over bakkeplan med store vinduer. Passe stort soverom, stooor stue med stort kjøkken nesten i ett, et lite bad, "tørkerom", bod, utebod med plass til sykler og diverse og en liten uteplass med heller og hagemøbler og en liten hageflekk. Parkeringsplass følger også med og det er egen inngang hvor det er gang til å henge av seg og ha sko. Leligheten er umøblert men vi fikk tilbud om at vi kunne få noen av de gamle møblene som hadde stått der, som de hadde tenkt til å gi til Fretex, så kunne vi male og pusse dem opp som vi ville.

Da vi hadde sett oss rundt sto vi og pratet litt og kom innpå prisen. Så sier utleierne at de hadde snakket litt om prisen før vi kom, og de hadde bestemt seg for å sette NED leia litt, for de syntes så synd på studentene. De hadde hatt studenter selv og visste hvor fattige de kunne være. Så de hadde bestemt seg for å leie ut for 6000 kr!

Vi tok den selvfølgelig og vi fikk den heldigvis!

Takk Herre! Er ikke dette bønnesvar så vet ikke jeg! :o)
Å...jeg gleder meg til å flytte inn! Vi overtar den i juni, så da kan Hans og jeg begynne å kjøpe inn møbler og gjøre det i stand så det er ferdig når vi flytter inn. Jippi!!!

4 kommentarer:

Pocahontas sa...

Gratulerer! Dette gledet mitt hjerte å lese!! Høres ut som bra hybelverter også!!

Sigrid Marie sa...

Gratulerer kjempe masse! Nesten naboer jo! ....men det er vi jo nå også...

Anonym sa...

oi så heldige dåkk har vært!! heilt fantastisk! Gud e go alså, Han fikse opp på heilt fantastiske måtar!:)

Anne sa...

Gratla me leilighed!! :D:D så kjekkt:D