mandag 26. januar 2009

Pyramidene i Giza

Endelig var jeg der! Pyramidene på Giza, Keops, Sfinxen og de andre 8 pyramidene som jeg ikke kan navnet på. Sfinxen var mye mindre enn jeg hadde forestilt meg. Og det var vel egentlig pyramidene også. Men det var veldig spesielt å være der likevel. Tusenvis av år med historie under føttene...

Vi måtte selvfølgelig ri på kameler! Det var fryktelig slitsomt, litt skummelt (hvertfall hver gang den la seg ned eller reiste seg), men veldig morsomt!

Vi red opp til en "topp" så jeg fikk bildet mitt :o) hi hi

Vi kom tilbake på kvelden igjen for å se på "Sound and light show". Et skikkelig cheesy show, men det var fint å se pyramidene opplyst i mørket, hvertfall de gangene lyset hadde en forholdsvis naturlig farge og ikke grønn, rosa eller lilla :op
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anne sa...

wow tenk du har sett pyramidane!!! kjekkt!!! :D:D
du har våre flinke å blogga t nå...kjempekjekkt å lesa om alt du oppleve der nere..! :D keep up the good work! :P hehe

Kristin sa...

Wow! Det ser fantastisk ut!!:D

Bente sa...

Så herlig bilde av dæ og pyramiden! :D Du sjer kjempestor ut! Evt så sjer pyramiden liten ut. Jaja :) Bra at du kose dæ! Savne dæ litt altså.. Glede mæ te du kjæm heim igjen æ :) Men kos dæ videre for det! ;)

Anonym sa...

Kult bilde der du holder pyramiden=) Gleder meg til du kommer hjem og forteller mer om turen!

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk