mandag 7. november 2011

Femte dag, helg og første dag i uke 2

Fredagen hadde vi førstehjelp heller dagen. Teori i klasserommet som av og til ble avbrutt av at noen kalte opp en og en gruppe på sambandet (walkie-talkie). Da måtte vi avbryte det vi holdt på med, kle på oss og en gruppe måtte trå til på et skadested, mens resten så på. Min gruppe ble kalt opp helt på slutten av dagen til en "gasslekkasje". Da lå det en dame inne i et innglassert grupperom. Dørene var merket med varselskilt for farlig gass og det stinka salmiakk. Vi gikk ikke inn, men "varslet" 113/112. Tror de hadde forventet at vi skulle gå inn, men vi har jo lært at egen sikkerhet på skadested er viktig, så vi gjorde det rette med å ikke gå inn.

I helga kjørte jeg opp til hytta i Valdres. Det var herlig å være der helt alene! Mørkt og kaldt ute, men masse stearinlys, knitring og varme fra ovnen, bibelen, hekling, godis og stillhet gjorde helga komplett.

Mandagen i uke 2 var tredelt. Første delen brukte vi inne på å lære kart, kompass og gps. Så gikk vi ut og hadde en postløype ved hjelp av gps og samband. Etter lunsj var vi i øvingshallen for å lære om heater, aggregat, lys og telt. Først sto vi bare og lytta og etterpå skulle vi gjøre det vi hadde lært, men hele tiden sto jeg bare og tenkte på hekling...og hva i all verden jeg gjorde ved siden av et aggregat... Hvorfor meg...? Det er spørsmålet. Jeg begynner å lure på om dette (at jeg er plukket ut til Sivilforsvaret) er en eller annen hevn fra verden fordi jeg aldri ordentlig har lært meg å jobbe fysisk tungt... Blæ.

Fyll på messa i kveld også. Det er utsalg av drikkevarer der mandag, onsdag og torsdag. Jeg hatt holdt rommet, vaska klær og hekla. Avslappende.



Ingen kommentarer: