fredag 19. oktober 2007

På med pigg!

Kristi og jeg dro ut til hytta i går, først og fremst for å hente piggdekkene mine, men Kristi hadde mer på lista, så vi fikk stappa bilen nokså full denne gangen også. Mens vi var der tok skyene skikkelig i og prøvde å dekke oss med hvit snø. Vi klarte akkurat å komme oss unna tidsnok. Kjørte veeeldig forsiktig inn til byen igjen.

Siden pæra på den mest lysgivende lampa på rommet mitt ikke lenger gir fra seg noe lys, måtte vi innom Ikea. Og tenk! Jeg klarte å bare kjøpe 2 sånne pærer! Det var det eneste jeg kjøpte! Tror det må være rekord! :o)

En venninne fra folkehøyskolen kommer på besøk til Trondheim til helga, og hun har bursdag på søndagen, så Kristi og jeg dro på gavejakt på City Lade. Og vi fant, vi fant! Men jeg fant også...Jeg fant en kåpe som passa helt perfekt! Kristi syntes jeg så litt liten ut i den, men det gjør jeg jo alltid uansett, så jeg har så lyst til å kjøpe den. Problemet er at den koster 700 kr. Og har jeg det? Jeg har tenkt på den helt siden jeg så den, og lurer egentlig litt på hvorfor jeg ikke kjøpte den med en gang. Den er knall blå, eller jeg kan kjøpe svart...hm...vanskelig. Jeg skal dra på City Lade nå snart og hvis den fortsatt er der i min str, skal jeg kjøpe den. Tror jeg.

I går ringte jeg for å få den lagt av til meg. Jeg innsisterte på at den hang der og der og så sånn og sånn ut, for jeg hadde jo akkurat vært der og prøvd den, men dama kunne ikke finne den. Hun skulle prøve å finne den allikevel og legge den av til meg hvis hun fant den. Etter samtalen fant jeg ut at jeg hadde ringt til H&M på City Syd, og ikke City Lade...pinlig...

Vegar var så utrolig snill at han hjalp meg med å skifte til piggdekkene. Hjalp til og hjalp til, jeg sto og snakka og han gjorde jobben. Herlig altså! Så nå kan jeg kjøre trygt i helga til Rødde, samme hvor kalt det blir! Tusen, tusen takk Vegar!!! Jeg skylder deg et besøk med medfølgende sjokoladeboller :o)

Brit og jeg dro på Knausteateret. Det var en merkelig opplevelse. Knausteateret er i forbindelse med UKA et teater der det er lagt opp til at vi som publikum kan få være med å bestemme i visse situasjoner i stykket vi vil se den ene eller den andre versjonen. Det var veldig spennende å få være med å påvirke hvordan stykket skulle være. Vi valgte tydeligvis en slags triller/krim, der stykket plutselig gikk over fra å være rolig og koselig, til å bli som en psykisk triller... Man fikk noe å tenke på hvertfall, for jeg skjønte ingen verdens ting da det ble mørkt og stykket overraskende nok var ferdig. Men etter at Brit og jeg hadde tenkt litt og snakka litt om det, kom vi trolig fram til hva som hadde skjedd.

Etterpå ble jeg med hjem til Brit og ble servert god mat, fikk sett den kjempefine leiligheten og fikk hilse på den koselige kjæresten hennes! I dag skal vi på City Lade :o) ...håper kåpa er der!

1 kommentar:

Marita sa...

hey mette:) Kult du har blogg:) Hørte rykte om at du va i oslo, men så jekk den helgå så fort, hadde våre kjekt å støtt på dg:) Kossen går d ellers då? Kor hans e i militære hen?
Klem marita