søndag 23. september 2007

Hanspåfyll og bakeuke 3

Å...sukk...for en herlig helg! Hans har vært på besøk (endelig!) og vi har hatt det kjempekoselig og romantisk hele helga! Et skikkelig godt pusterom i hverdagen!

Fredag fjompa jeg rundt hele dagen og bakte boller, kanelboller, skoleboller, brød og focaccia, og i tillegg vaska jeg og rydda. Bakinga gikk som smurt i dag! Må jo passe på at Hans ikke ombestemmer seg ;op Så kom han da, og alt ble bare fryd og gammen! Herlig...sukk... Vi lagde hjemmelagd pizza og bare koste oss.

Lørdagen leste vi faktisk begge to i flere timer og var skikkelig flinke. Det var godt å lese sammen med Hans, og det var faktisk veldig lett å konsentrere seg! Hadde jeg egentlig ikke trodd, men det lover jo godt for når vi skal flytte sammen til neste år og være studenter sammen. Jeg tror faktisk ikke jeg har lest så effektivt hittil i år...
På kvelden dro vi på lørdagsmøte i BUF og dro rett hjem på date etterpå. Vi lagde chili con carne sammen. Forretten var focaccia og kryddersmør, chili con carne til hovedrett og jeg hadde spurt Hans på forhånd hva han ønsket seg til dessert (dette var liksom bursdagsfeiringa hans nemlig), men han sa han ikke var så veldig dessertmenneske, så da ble det til at vi bare spiste en haug med godteri i steden. Nam. Herlig middag (/kvelds) og jeg er glad det ikke var noen andre der...jeg kommer til å stinke hvitløk i en uke framover! Vi hadde hvitløk i alt, untatt godteriet...! Det er så godt! Men det lukter ikke så godt for andre... Beklager på forhånd folkens!

Søndag jobba Hans en del med pensumet sitt (han skal ha eksamen på onsdag) og jeg lagde en del "caser" til han. Han går jo saniteten, så han må kunne masse sånne greier i forhold til symptomer og hva han skal gjøre på et skadested og sånn. Det var gøy å se at han kan så masse rart! Håper det går godt på eksamen for han! Han var litt nervøs! Be gjerne for han, du som leser dette!

Nå har han dratt og jeg sitter igjen her og er litt trist.., men det er ikke så lenge til jeg skal til Oslo, så jeg skal vel klare meg!

4 kommentarer:

Therese sa...

nam nam hvitløk =)
Jeg ble egentlig fryktelig sulten når jeg leste dette blogginnlegget ditt, så jeg tror jeg skal gå å finne meg noe mat...
Men uansett ser det jo ut som du har hatt en veldig bra helg=) Og du burde virkelig gå å se tatt av i nærmeste framtid, den var utrolig bra =) nesten så jeg har lyst å se den en gang til.

Anne sa...

Hørrtes ud som ei kjempekjekke helg:) Så bra!

Marie sa...

Virka som en fantastisk helg for deg!!! kino denne uka?

Anonym sa...

hei og takk for brevet! Ta d roli, hvitløk e bare nam nam ;) Høres ut som ei flott helg:) La merke til at d stod du ska t oslo snart? Da må du si i fra så kan vi i d minste ta en kafé-tur hvis du har tid :)