tirsdag 25. september 2007

Klem

Nå for tida klemmer vi hverandre bare på meldinger... Jeg savner de ordentlige bjørneklemmene og snikklemmene og alle
"jeg-klemmer-deg-så-hjertelig-at-jeg-er-nødt-til-å-løfte-deg-litt" -klemmene...! Hvor ble de av? Hører de bare hjemme på folkehøgskoler og blir de lagt igjen der når man reiser ut i den store verden?

Nei...vi må klemme hverandre mer tror jeg. Kanskje vi skal starte en klemmerevolusjon?

Hva vil det egentlig si å klemme?
Klemme:
1. Å holde noen tett inntil seg, legge armene rundt, ta omkring eller omfavne som et tegn på hengivenhet.
2. Å verne om, eller holde fast.
3. Å være svært nær noen.

Klem:
Kjærlig omfavnelse

"Klemming er et instinkt, et naturlig uttrykk for følelser og omtanke, medfølelse, behov og glede. ...

Klemming...
Løser opp spenninger
Bekjemper søvnløshet
Holder arm- og skuldermuskler i form
Gir strekktrening hvis du er liten
Gir bøyetrening hvis du er høy
Er et sunt alternativ til et utsvevende sexliv
Er et sunt og sikkert alternativ til alkohol- og annet rusmisbruk (ingen bakrus)
Bekrefter oss som fysiske vesener
Er deilig

Motvirker ensomhet
Overvinner angst
Åpner dørene til følelsene våre
Skaper selvtillit

(Den lille klemmeboken av Kathleen Keating)

Jeg tror jeg trenger flere mennesker jeg kan klemme og få klemmer av...

(bildet:
© Jeff Thomas // Azuzephre)

5 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Det er for lite klemming i Betania ja... *sukk*

Bente sa...

KLEMKLEMKLEMKLEM!

Jeg var så utrolig, ufattelig flink til å klemme før, ingen slapp unna mine klemmer, jeg klemte alle uansett! Men nå? Jeg skjønner ikke hva som har skjedd... Men jeg lover å bli flinkere;)

Bente sa...

PS: Når kan jeg komme? Tolv? Ett? Elleve?

Anonym sa...

visste den klemmeboka kom til å være nyttig fremover ;)

Anonym sa...

Lover deg mange store gode klemmer når du kommer hit om to uker vennen:o) Mita