onsdag 5. september 2007

Ny start

Nå har jeg begynt på sosionom-utdannelse på Hist i Trondheim. Jeg føler virkelig at jeg har havnet på rett sted! Før jeg begynte tenkte jeg at det sikkert kom til å bli bra, men det er ikke bare bra, det er helt utrolig bra! Det er leeenge siden jeg har gledet meg så mye til å gå på skolen! Det er så behagelig å vite at jeg endelig skal "bli" noe. Om 3 år er jeg ferdigutdannet sosionom...iik. Det er i grunn en ganske skremmende tanke, men allikevel veldig tilfredstillende. Jeg skal bli noe :o)

Det har vært veldig mye fadderuke-opplegg i det siste, men jeg har ikke orket å være med på alt. Men én ting har jeg allikevel fått med meg, og det er det at fadderordningen på Hist er mye bedre enn det jeg opplevde på NTNU i fjor. Heldigvis. Jeg har helt glemt å ta bilder fra faddergreiene (glemmer at jeg har kamera, for det er så uvant), men jeg tok noen bilder på avslutningsballet. Det var skikkelig gøy! He he...ble til og med sjekka opp...! Fyren ble ganske så flau, da jeg viste han forlovelsesringen :op


Marie og Brit. Meg, Brit og en fadder (ikke han som sjekka meg opp :op)

Det er mye som skjer ellers også i livet mitt utenom skolen. Jeg er jo ikke ny i Trondheim, for jeg gikk jo på psykologi på Dragvoll i fjor. Det er veldig avslappende å slippe å være helt ny på alle plan, men bare når det gjelder skolen. Ja, jeg er jo forresten ny når det gjelder hybel. Jeg har flytta ut av hytta og fra Kristi og har flyttet inn i en hybel sammen med 2 andre jenter som går i samme kor og menighet som meg. Det var egentlig veldig trist å flytte fra Kristi, så jeg håper vi får til å treffe hverandre mye utover høsten og våren. De nye hybelmenneskene mine er veldig koselige, så det er heldigvis en myk overgang. Jeg bor nå med Sølvi og Rebecca.














Jeg har antageligvis fått meg jobb nå også, det hadde jeg egentlig ikke trodd om meg selv. Men jeg har nå hvertfall fått meg jobb som støttekontakt. Jeg er ikke helt sikker på hvem jeg skal være støttekontakt for enda, men jeg skal møte kontormennesket i morgen, så da får vi se hva hun har funnet på til meg. Blir spennende. Da jeg snakket med henne sist nevnte hun en 29 år gammel mann med interessene brettspill og kino. Hvis jeg får penger for å være sammen med en person og spille spill og gå på kino, kan jeg i grunn ikke tenke meg en bedre jobb? Håper det blir en bra kjemi mellom oss da...

Jeg skal prøve å ikke fylle denne bloggen med bryllupsplaner...hvertfall ikke enda...kan nok være en fare for det etterhvert...

2 kommentarer:

Marie sa...

Gratulerer med blogg, Mette! Og så fine bilder du har fått med deg på oppstarten av noe helt nytt! Nå kan jeg slippe å prate med deg på kor og/eller i BUF, for nå kan jeg se hva som skjer med deg her ;)

Mette sa...

Takker :o)
Håper du gidder å prate med meg litt allikevel da :op
Skal prøve å ikke utbrodere alt for mye...